Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Ahmet Murat
Fiş

Dr. Öğretim Üyesi
İşletme


Doktora

Sabanci University, 2009

Yüksek Lisans

Oklahoma State University, MBA1995

Lisans

Boğaziçi University, Business Administration 1993



Biyografi

Lisans eğitimini 1993 yılında Boğaziçi Üniversitesi İşletme bölümünde tamamlayan Ahmet Murat Fiş, yine işletme alanındaki yüksek lisans derecesini, 1995 senesinde, ABD'deki Oklahoma Eyalet Üniversitesinden almıştır. Öğreniminin bu ilk bölümünün ardından, Sabancı Holding bünyesinde farklı bölümlerde değişik görev ve sorumluluklarda çalışmıştır. Bu sektör deneyiminin ardından 2002 yılında akademik hayat geçiş yapan Dr. Fiş, 2009 yılı
Ocak ayında Sabancı Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi'nden doktor unvanını almaya hak kazanmış ve 2009 yılı Eylül ayında Özyeğin Üniversitesi bünyesine katılmıştır. Halen Dr. Öğretim Üyesi ve Girişimcilik Bölüm Başkanı olarak Özyeğin Üniversitesinde çalışmakta olan Dr. Fiş, Özyeğin Üniversitesi Girişimcilik Bölümü Kurucu Başkanlığı ve Girişimcilik Yüksek Lisans Programı Kurucu Akademik Koordinatörlüğü görevlerini yürütmüştür.
Girişimcilik, kurum içi girişimcilik, kadın girişimciler üzerine odaklanmış olan Dr. Fiş’in ulusal ve uluslararası akademik kongrelerde sunulmuş çalışmaları, yayımlanmış kitap bölümü ve makaleleri vardır. Ders verdiği alanlar araştırma konuları ile paralellik gösteren ve lisans/lisansüstü seviyelerinde girişimcilik dersleri vermekte olan Dr Fiş, aynı zamanda kurum içi girişimcilik ve yenilikçilik üzerine firmalara özel eğitimler vermekte, girişimcilere yönelik iş modeli kurgulama, iş planı hazırlama ve büyümeye geçiş seminerleri sunmakta ve yeni girişimcilere mentorluk vermektedir. 
1999 – 2023 yılları arasında Türkiye Kalite Derneği, KalDer Türkiye Mükemmellik Ödülü  çerçevesinde değerlendiricilik, baş değerlendiricilik ve Kalite Ödül Kurulu üyeliği yapmış olan Fiş, evli ve iki çocuk babasıdır.

Araştırma Alanları

Kurum İçi Girişimcilik, Kadın Girişimciliği


Araştırma

Hakemli Dergilerdeki Makaleler

  • Fis, A. M., and Cetindamar, D. (2019). “Unlocking the Relationship Between CorporateEntrepreneurship and Firm Performance”, Entrepreneurship Research Journal. DOI:https://doi.org/10.1515/erj-2018-0213  
  • Fis, A. M., Ozturkcan, S. and Gur, F. (2019). “Being a Woman Entrepreneur Turkey: Life Roles Expectations and Entrepreneurial Self-Efficacy”, SAGE Open. DOI: 10.1177/2158244019846192
  • Fis, A. M., and Cetindamar, D. (2013). “Start-Up Information Search Practices: The Case of Turkey”, Emerging Markets Finance and Trade, 49(6), 22-36.
  • Wasti, S. A., and Fis, A. M. (2010).  “Örgüt Kültüründe Sıkılık – Esneklik Boyutu ve Kurumsal Girişimciliğe Etkisi - [Tightness – Looseness as a Dimension of Organizational Culture and its Impact for Corporate Entrepreneurship]”, Journal of Management Research [Yönetim Araştırmaları Dergisi], 10(Organizational Culture Special Issue), 11-32.
  • Fis, A. M., and Wasti, S. A., (2009).  “Örgüt Kültürü ve Girişimcilik Yönelimi İlişkisi - [The Relationship Between Organizational Culture and Entrepreneurial Orientation]”, METU Studies in Development, 35(Muhan Soysal Special Issue), 127-164.
  • Bulut, C., Fis, A. M., Aktan, B., and Yilmaz, S., (2008).  “Kurumsal Girişimcilik: Kavramsal Yapı Üzerine Bir Tartışma - [Corporate Entrepreneurship: A Discussion of Conceptual Structure]”, Journal of Yasar University, 3(10), 1389-1416.

Kitap Bölümleri

  • Bulut, C., Fis, A. M., and Halac, D. S. (2015). “The Academy Culinary Arts - Turkey”, in J. Hayton, C. Salvato and M. J. Manimala (Eds.), Global Entrepreneurship: Case Studies of Entrepreneurial Firms Operating Around the World, 164-176, Routledge.  ISBN: 978-0-415-70324-6.
  • Cetindamar, D. and Fis, A. M., (2007). “Schumpeter’s Twins: Entrepreneur and Intrapreneur”, in E. G. Carayannis and C. Ziemnowicz (Eds.), Re-Discovering Schumpeter: Creative Destruction Evolving into ‘Mode3’, 199-217, Macmillan Palgrave Press: New York.  ISBN-13: 978-1403942418

Devam Eden Araştırmalar

  • “Bargaining with Patriarchy: Women Entrepreneurship in Turkey”, with Oztan, E., Gur, F. and Ozturkcan, S. 
  • “Intrapreneurial Climate and its Impact on Corporate Entrepreneurship”, with Bulut, C. 
  • “Çokuluslu Şirketlerde Ortaya Çıkan İletişim Sorunlarına Etnografik İletişim Tekniği ile Yaklaşım: Bir Vaka Çalışması”, with Gur, F. 
  • “Effects of Essentialism on Entrepreneurial Intentions and Efficacy”, with Ozturkcan, S. 
  • Accelerators Research Project, with Seggie, S. 

Verilen Dersler

Özyeğin Üniversitesi:
BUS 100: Fundamentals of Business - İşletmenin Temelleri
BUS 102: Entrepreneurship - Girişimcilik
ENTR 404: Capstone Project - Bitirme Projesi
ENTR 421: Entrepreneurship Certificat I: Basics - Girişimcilik Sertifikası I: Temeller
ENTR 421: Entrepreneurship Certificat II: Applied - Girişimcilik Sertifikası II: Uygulama
ENTR 500: Entrepreneurship and Startup World - Girişimcilk ve Yeni Girişimler Dünyası
ENTR 515: Creative Destruction - Yaratıcı Yıkım
MGMT 539: New Business Creation - Yeni İş Geliştirme
MGMT 202: Organizations - Örgütler

Sabancı Üniversitesi:
MGMT 402: Entrepreneurship - Girişimcilik
MGMT 580: Entrepreneurship - Girişimcilik