Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr

Dr. Don Thompson'dan Seminer: "Ortak Akılla Piyasaları Tahmin Etmek Mümkün mü?"
Özyeğin Üniversitesi İşletme Enstitüsü ve Finans Mühendisliği Merkezi “ortak aklın ölçümü”nü yeni bir araştırma başlığı olarak belirledi. Üniversite bu kapsamda ortak aklı ölçmek üzere özel bir yazılım geliştirme sürecini de başlatıyor.
Yeni araştırma alanının tanıtımı için “Hiçbirimiz Hepimiz Kadar Akıllı Değiliz: Ortak Akılla Piyasaları Tahmin Etmek Mümkün mü?” başlığıyla 15 Nisan 2010 Perşembe günü Özyeğin Üniversitesi’nde bir etkinlik düzenlenecek. Etkinlikte York Üniversitesi, Schulich İşletme Fakültesi’nde Pazarlama ve Strateji Profesörü ve Özyeğin Üniversitesi’nde Ziyaretçi Profesör olarak görev yapmakta olan Dr. Donald N. Thompson da, “Kahin: Despotların Yakalanışını, Boeing Dreamliner Teslimatlarını ve Oscar’ı Kimin Kazanacağını Kalabalığın Bilgeliğini Kullanarak Tahmin Etmek” başlıklı bir konuşma yapacak.
Özet
Farklı kesimlerden kişilerin oluşturduğu bir grup, bir yatırım piyasasını kullanarak, Saddam Hüseyin’in ne zaman yakalanacağını, Bağdat’taki bütün muhabirlerden daha doğru tahmin edebilir mi ya da 2008 Amerikan başkanlık seçimleri konusunda CNN uzmanlarından daha iyi tahminler yürütebilir mi? Bütün bu sorunların yanıtı evet, ama nasıl? Tabii ki tahmin piyasalarını kullanarak. Tahmin piyasaları artık çok geniş kapsamlı sorunlara uygulanabiliyor: Örneğin Google’daki bir araştırma, Londra’da bir West End müzikali için başrol oyuncusu seçimi, terörizm ve suikastların ya da kuş gribinin nerede ortaya çıkacağının tahmin edilmesi, otoyollar için uygun hız limitleri belirlemek gibi. En önemli ise, tahmin piyasaları artık çalışanların öngörüde bulunabilmesine olanak sağlamak için kullanılıyor. Tahmin piyasalarını kullanan şirketler arasında; General Electric, Google, Motorola, Microsoft, Hewlett Packard, Eli Lilly ve CIA gibi dünyanın en iyi yönetilen kurumları yer alıyor.
Buna aslında sosyal devrim de denilebilir. Tahmin piyasaları anketlerin yerini alabilir, bitmek bilmeyen toplantıları rafa kaldırabilir. Tahmin piyasaları; yaşamınızı, şirketinizi ya da kurumunuzu ya da toplumun genelini değiştirebilir. Tahmin piyasaları bu zamana kadar adını hiç duymadığınız ama bilmeniz gereken en önemli teknik olabilir.
Tarih: 15 Nisan 2010, Perşembe
Saat: 15:30
Yer: Oditoryum 1
Program:
15:30-15:40 Açılış Konuşması, Prof. Dr. Erhan Erkut, Özyeğin Üniversitesi Rektörü
15:40-16:40 Dr. Donald N. Thompson Semineri
16:40-17:00 Soru-Cevap
17:00-17:30 İkram
Dr. Donald N. Thompson Kimdir?
Donald N. Thompson, Toronto’da York Üniversitesi bünyesinde yer alan Schulich İşletme Fakültesi’nde Nabisco Markaları Kürsüsü Başkanı ve kıdemli profesördür.Harvard Üniversitesi’nde dersler veren Donald N. Thompson, aynı zamanda University College London, the London School of Economics, Toronto Üniversitesi, Long Island Üniversitesi, Sydney’de ve Singapur’da bulunan Macquarie Üniversitesi’nde ziyaretçi profesör olarak görev yapmıştır. En son Bilkent Üniversitesi İşletme Fakültesi’nde ziyaretçi profesör olarak hizmet vermiştir.
Don Thompson, yüksek lisans ve doktora derecelerini işletme alanında University of California, Berkeley’de tamamlamıştır. Thompson aynı zamanda Toronto’da bulunan Osgoode Hall Hukuk Fakültesi’nden de hukuk alanında yüksek lisans derecesine sahiptir.
Donald N. Thompson’ın uzmanlık alanları pazarlama, ekonomi, regülasyon ve stratejik planlamadır.
Dokuz kitabın yazarı ya da eş yazarı olan Donald Thompson’ın ayrıca yayımlanmış 75 makalesi ve raporu bulunmaktadır. En son yazdığı kitaplardan biri olan ve 2005 yılında İngilizce ve Türkçe olarak, yayınlanan “Türkiye’de Pazarlama Vakaları: Zorluklar ve Fırsatlar” adlı kitabı işletme dalındaki yayınlara verilen Marmara Ödülü’ne layık görülmüştür. 2008’de The Twelve Million Dollar Stuffed Shark: The Curious Economics of Contemporary Art and Auction Houses (12 Milyon Dolarlık Köpek Balığı: Modern Sanat ve Müzayede Evlerinin İlginç Ekonomisi) adlı en son basılan kitabı 10 dilde yayımlanmış ve Londra ve New York’ta en iyi satan işletme kitapları arasında girmiştir. Yeni kitabı Oracle, 2010’da yayımlanacaktır.
Profesör Thompson, Kanada, ABD, İngiltere, Fransa, Avustralya, İsrail, Çin, Tayland, Laos, Umman, Sri Lanka ve Türkiye gibi pek çok ülkede çeşitli şirketlere, devlet kuruluşlarına ve uluslararası kurumlara danışmanlık yapmıştır. Kariyerinin başlangıcında Coca Cola ve Procter &Gamble gibi şirketlerde de değişik pozisyonlarda bulunmuştur.