Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr

2010 Pazarlama Dinamikleri Konferansı
Özyeğin Üniversitesi, 21-23 Haziran 2010 tarihlerinde 2010 Pazarlama Dinamikleri Konferansı’na ev sahipliği yapıyor. Pazarlama dinamikleriyle ilgilenen araştırmacıları bir araya getirerek bir tartışma ortamı oluşturmaya ve ortak çalışmalar başlatabilmeye olanak sağlayacak konferansta, Prof. Dr. Philip-Hans Franses (Erasmus Üniversitesi, Hollanda) de “Pazarlamada Modern Zaman Serileri” konulu bir eğitim verecek.
Etkinliğin açılış konuşmasını Nobel ödüllü Prof. Dr. Dan McFadden yapacak. 2004’ten beri yapılmakta olan etkinlikte bu sene profesyonelleri ve akademisyenleri buluşturan iki oturum da yer alacak. Diğer oturumlarda fiyatlandırma, markalama, reklamcılık, kalite ve inovasyon, online dinamikler, pazarlama stratejisi ve araştırması, sosyal ağlar, tüketici davranışı ve rekabet konularında 44 makale sunulacak.
Etkinlik programına erişmek için tıklayın.
Prof. Dr. Daniel McFadden Kimdir?
Daniel McFadden, 2000 yılında Nobel Ekonomi Ödülü'nü kazanmış bir ekonometristtir.Prof. McFadden, Raleigh, Kuzey Carolina’da doğdu. Lisans derecesini 19 yaşında Fizik alanında, doktora derecesini ise beş yıl sonra Davranış Bilimleri (Ekonomi) alanında Minnesota Üniversitesi’nde tamamladı (1962).
1964’te McFadden, öğretim üyesi olarak UC Berkeley’e katıldı ve araştırmaları özellikle insanların seçim davranışı ve ekonomik kuram ile ölçümü ilişkilendirme sorunu üzerinde yoğunlaştı. 1975 yılında John Bates Clark Madalyası’nı ve 2000 yılında Erwin Plein Nemmers Ekonomi Ödülü’nü almaya hak kazandı.
Prof. McFadden, insanların seçimlerini ekonometrik olarak modellemek için geliştirdiği bir dizi yöntemle 2000 yılında Nobel Ekonomi Ödülü’nü kazandı. Bu yöntemler, karar verenlerin görüşlerini, farklı etmenlere ne kadar önem verdiklerini, karşı karşıya kaldıkları kısıtlamaları (alım gücü gibi) göz önüne alıyor ve bunların ışığı altında hangi alternatifleri seçeceklerini belirliyor. Böylece karar verenlerin seçimlerini anlamak ve bu seçimleri önceden kestirmek mümkün oluyor.
Prof. McFadden bu metodu 1970’lerde Bay Area Hızlı Transit Trenleri’nin kullanılma oranlarını ölçmek için kullandı. Yolcular; yolculuk hızı, ulaşım bedeli ve yolculuğun yıpratma oranına göre ulaşım için hangi taşıtları kullanacaklarına karar veriyorlar. Bay Area Hızlı Transit Trenleri; Prof. McFadden’ın geliştirdiği yöntemi kullanarak yolcuların kendi arabaları yerine trenleri kullanmaları için ücretlendirme, tren saatleri gibi konularda düzenlemeler yaptı. Ekonomistler kadar sosyal bilimcilerin de kullandığı metot, o zamandan bu yana ürün ve hizmetler için talep ölçümlenmesinde standart bir yöntem olarak kullanılıyor.
Prof. McFadden, 1981 yılında Ulusal Bilim Akademisi’ne seçildi. 1977’de MIT’ye katıldı, ancak 1991’de Berkeley’e döndü. Dönüşünden sonra ekonomik uygulamalar için istatistiki hesaplamalara odaklanan Ekonometri Laboratuvarı’nı kurdu. McFadden halen bu laboratuvarın direktörü olarak görev yapmaktadır. McFadden ayrıca UC Berkeley’de E. Morris Cox Kürsüsü Ekonomi Profesörü olarak hizmet vermeye de devam etmektedir.
Katılım ücreti
Katılım ücreti akademisyenler için 550 dolar, doktora öğrencileri içinse 350 dolardır.Profesyonellere yönelik programa katılım 125 TL'dir.
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi için etkinlik web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
İrtibat
Konferans konuları ve sunumlara dair sorularınız için:Özyeğin Üniversitesi İşletme Enstitüsü
Tel: 0216 559 23 30
Faks: 0216 559 24 70
E-posta: Koen.Pauwels
Kayıt ve organizasyona dair sorularınız için:
Asterya
Tel: 0312 210 38 61 – dahili: 5
Faks: 0312 210 38 68
E-posta: mdc2010@asterya.com